MILÁNO/1

by - března 20, 2018


     V příštích pár článcích bych vás ráda vzala s sebou do Milána, kam jsem vyjela na týdenní workshop do školy Politechnico de Milano. Kurz je součásti programu Athens a je z velké části dotován školou, což je super. Navíc se na něj nedělají žádné přijímací testy ani nic takového, zda vás vyberou záleží na prospěchu, počtu absolvovaných zahraničních výjezdů a dalších záležitostech. Vybírat si můžete z několika desítek kurzů napříč obory, já si vybrala When interior design meets fashion, protože to byl jeden z mála kurzů zaměřených na architekturu a jediný na interiéry, který mě primárně zajímají.



Jedna ze dvou tříd, kde nám probíhají hodiny
     Do Milána jsem doletěla v pátek večer a ještě s dvouma slečnama odjela na ubytování, které jsme zjistili, že je na super místě. Není sice úplně v centru, ale hned naproti máme zmrzlinárnu a restauraci, kousek za rohem Penny. Hlavní kampus školy je hodinu a půl pěšky, my však jsme v kampusu vedlejším a máme to tak 10 minut pěšky. Takže super.
    Program začínal v sobotu odpoledne krátkou přednáškou a registrací. Při té jsme dostali krásnou tmavě modrou plátěnou tašku a malou sadu psacích potřeb, z čehož jsem byla nečekaně úplně nadšená. Po registraci přišlo jejich oblíbené aperitivo. Následovala první procházka po městě, konkrétně po historickém centru. To se mi však absolutně nelíbilo. Pršelo, lidi se mezi sebou nebavili, pouze skupinky lidí ze stejné země nebo stejně mluvící, navíc jsme vždycky tak půl hodiny šli a pak nám jen něco řekli. Dvě hodiny chození v dešti nám dost stačilo, ještě když jsme do hlavního kampusu šly s holkama hodinu a půl pěšky. Nasedly jsme teda do tramvaje a jely na ubytování. Den jsme si zpravily alespoň výbornou zmrzlinou.


     V neděli jsme šly s holkama na oběd do nejbližší restaurace a ochutnaly pravou italskou pizzu, když jsme odcházely, neskutečně pršelo a nemělo přestat. Jelikož bylo v plánu jít na procházku po modernější části města, v tom počasí se nám vůbec nechtělo. Vykašlaly jsme se na ni a šly si dát rači zmrzlinu. Neděle byla tedy celkem nuda. 
     První den ve škole začal tak, že jsme se spolužákama čekali asi hodinu na příchod učitelky. Ta je opravdu zvláštní, protože nám práci zadávala strašně zmateně a nikdo nechápal co a jak má vlastně dělat. Ještě k tomu byla 90% času na mobilu nebo na počítači.
     Moc jsem to nechápala a docela dost mě první den zklamal. Za celý den jsme si jen vybrali nějakou módní značku, vypracovali na ní takovou rešerši, kde jsme měli sepsat historii, ukázat starší kolekce, aktuální kolekci a pak podle toho ukázat inspiraci jak by vypadaly nebo jak vypadají interiéry této značky. V průběhu toho jsme měli ještě úkol, kdy jsme měli nakreslit cokoliv co se nám honí v hlavě nebo co nás čeká, na co myslíme. To byl poněkud zvláštní úkol. Můj výsledek můžete vidět dole.

   
Druhý den školy jsme začínali opět pozdě. Když konečně vyučující přišla, řekla že můžeme pracovat klidně i když tu není. To bychom dělali, kdybychom věděli co. Na druhý den se situace s čuměním do telefonu a počítače opakovala s tím rozdílem, že počítače měla rovnou dva. Však proč ne. Na programu dne bylo dělat ve skupině koláž inspirovanou jednou značkou, kterou jsme si vybrali. V naší skupině jsme zpracovávali Poner official, na který jsem dělala rešerši první den. Výsledek můžete vidět tady:

   Odpoledne byla vyučující aktivnější a ukázala nám několik vzorníků různých materiálů pro stěny i podlahy. To bylo opravdu super, protože jsem poznala materiály, o kterých jsem ještě neslyšela a ani je neviděla. Bylo to na styl stěrky, ale strašně tenký, třpytivý, matný i lesklý, různě vzorovaný a prostě jsem z toho měla fakt radost. Po této ukázce jsme se odebrali do města do dvou obchodních domů. Byl to soukromý showroom Missoni, kde měli opravdu nádherný interiér, na kterém ukazují novou kolekci co se týká barev, textur, materiálu atd. Z toho vám bohužel ještě nemůžu ukázat fotky, protože kolekci představí až v srpnu, ale hned pak se tady fotky určitě objeví. Jako druhý byl showroom Armani. To už tajné nebylo, takže pár fotek můžete vidět zde. Obojí bylo zajímavý a jsem ráda, že jsme se tam byli podívat. Z druhého dne jsem teda byla nadšená mnohem víc. Ještě k tomu se o dost zlepšilo počasí a krásně svítilo sluníčko. Tak snad se to zase nepokazí.




Brzo se ozvu s dalšíma zážitkama, pokud by vás zajímalo více aktuálních informací, můžete mě sledovat na instagramu jako @ivana_slo . Dokonce tam jsou nové fotky z focení.

Pokračování: 
MILÁNO/2
MILÁNO/3

A pokud vás baví číst tyhle cestoví zážitky, můžete si přečíst, jak jsem byla před rokem na výletě v Kodani 

Kodaň/1

Kodaň/2

Kodaň/3


You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za komentář:)