Workshop Kolbenova

by - února 01, 2018

Letošní zimu chodím jako šedá karkulka.
Už je to pár týdnů, co jsem se rozhodla obohatit moje portfólio a získat nové zkušenosti na workshopu, který pořádala konkurenční firma Skanska. Téma workshopu byl veřejný prostor ve velkém developerském projektu Kolbenovy, kde v nadcházejících letech vznikne nová pražská obytná čtvrť. Jelikož zvažuji jít na magisterské studium se zaměřením více na urbanismus, přišlo mi to jako skvělá příležitost vyzkoušet si něco takového a zjistit, jestli mě to vůbec bude bavit.


Workshop probíhal tak, že jsme se v pátek sešli přímo na místě, které se mělo řešit, byli jsme rozděleni do skupin napříč obory a dostali kompletní zadání na jehož vypracování jsme měli čas až to nedělní půlnoci. Jsem moc ráda, že jsem měla štěstí na skupinu, která ze sebe chtěla vydat maximum, ale ne na úkor spánku. Na workshop jsem se totiž přihlásila v době, kdy jsem fakt hodně nestíhala a byla jsem ráda za pár hodin v posteli (jo jsem moc chytrá holka, že musím vždycky dělat něco, co mi sebere čas, kterej ani nemám). Místo, které jsme měli zpřístupněné pro vypracování bylo však opravu hrůza. Nechápu jak někdo areál pragovky může považovat za kreativní prostor. Industriální určitě je, ale pro běžný provoz a nazývání se nějakým takovým prostorem je velmi zcestné. Nazvala bych to spíš bydlištěm pro bezdomovce, který se někdo snaží nazývat moderním místem. No jen můj názor.

Zadání tedy bylo vymyslet identitu tohoto místa a prvky, které ji budou vyjadřovat. Šlo tedy o značení, celkové rozvrhnutí prostorů, určit kde se co bude odehrávat, vymezit polosoukromé a veřejné prostory.

Náš výtvor, který bohužel nevystihuje vše, co jsme ve skutečnosti vymysleli.

První večer jsme polemizovali nad tím, jak na nás místo působí, co pro nás je důležitý a sdělovali si takový první nápady. Další den jsme nápady začali dávat dohromady. Začaly vznikat první konkrétnější představy, skicy, myšlenky. A právě to se nám asi stalo osudným, protože jsme těch nápadů měli nějak moc a nepovedlo se nám to vyfiltrovat tak, aby celkový koncept nepůsobil moc přeplácaně. Poslední den jsme to začali dávat na finální plachtu  a měli téměř vše hotové, kromě hlavní vizualizace, která je vlastně to nejdůležitější. A protože já na skicování moc nejsem, právě u vizualizace jsem mohla vytvořit něco viditelného a snažila jsem se ji zpracovat tak, aby co nejvíce vystihla náš koncept. Nakonec jsme vůbec nestíhali, protože poslední úpravy si každý dělal už doma a výsledek jsme odevzdávali minutu před deadlinem. Chyb je tam ještě spousta, ale vydali jsme ze sebe vše co jsme mohli. Při prezentaci před porotou jsem bohužel být nemohla, ale na vyhlášení jsem to stihla. Bohužel jsme nevyhráli, i tak to byla skvělá zkušenost a šla bych do toho klidně ráda znova.

Odkaz na oficiální stránku workshopu je zde: reality.skanska.cz
Všechny projekty budou vystaveny na výstavě, kterou bude Skanska pořádat na jaře. 

A ještě abych nezapomněla, to co nám milovníkům všeho papírového udělalo radost byla taška s dárečkama, například čokoládky s fotkami realizací Skanska, deštník, rukavice, blok, propiska a flashka. 


Když to tak vše shrnu, byl to velmi dobře zorganizovaný workshop, až na to bídné občerstvení, nefunkční wifi a brutální zimu v prostředí určeném pro vypracování. Velmi přínosná byla zpětná vazba, kterou každý tým po workshopu dostal. Jsem trochu zklamaná z toho, že jsme se na konci už nedokázali domluvit a určité prvky nám to podle mě kazí, zbytečně znepřehledňují celkový prostor a nejvíce se to podepsalo na vizualizaci hlavního náměstí, kde už těch prvků je až moc a ve výsledku to nevypadá dobře.


Účastníte se taky nějakých workshopů?
Já už se těším, až se zúčastním zase něčeho podobného.

You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za komentář:)