KODAŇ / DEN 3

by - října 04, 2017


Ahoj!
Je tady poslední příspěvek z Kodaně. Poslední den jsme měli zase dietní chodící. Tentokrát jsme vyrazili úplně mimo centrum, konkrétně do části Ørestad, kterou zakončuje 8-tallet, což je bytový dům do tvaru osmičky. Bývá ale tak navštěvovaný turisty, že má omezenou návštěvní dobu. Je to opravdu zajímavý projekt, takže doporučuji si o něm zjistit více. Po cestě bylo ještě několik dalších zajímavých budov, například VM House či The Mountain Dwellings. V téhle části jsme si nejvíce všimli toho, jak jim vůbec nevadí to, že mají všechny stěny směrem ven prosklené. Nejen, že vidět ten nepořádek a zadní stěny nábytku není moc pěkný, soukromí nemáte taky téměř žádný. Taky v domácnostech mají často fakt zvláštní věci (takový dánský no). Například úplně historicky starý svícny. Nevim jestli to byla náhoda, nebo takový zvláštní věci mají fakt rádi. (nebo jsme divní my - taky možnost) 

VM House

The Mountain Dwellings
 Líbilo se mi, jak dokážou využívat obyčejné "kanály", postaví na nich dřevěné provoucí části pro odpočinek. Strašně se mi líbila i rozestavěná přízemní budova nějakého sportovního centra, na plochu nebylo vůbec veliké, spíš naopak, a kolem něj se stavělo takové workoutové hřiště. Podle mě skvělej nápad.
Když jsme byli skoro na místě, stavili jsme se ohřát do obchodního centra, ve kterým bylo tolik fešáků, že moje zadaný kámošky prostě neodolaly. No kdo by taky jo. 





8-tallet




Při cestě domů jsme si dali sváču u místního jezera, protože by byla fakt škoda jen tak projít kolem a neužít si ten výhled.
Uchození a označkovaní.

A kdybych to měla shrnout?
Jelikož jsem neměla vůbec žádný očekávání, Kodaň mě prostě nadchla, nejen jako budoucí architektku, ale i jako turistku. Je to opravdu skvělý město a chtěla bych tam jet co nejdříve zase. Prozkoumat všechny části města, do kterých jsem se nedostala a koukat, jak se celý město mění před očima. 
A asi takhle jsme letěli domů. 


You May Also Like

0 komentářů

Děkuji za komentář:)