Jak si najít práci v Anglii/1

by - srpna 25, 2014


Ahoj:)

Dnes bych se s vámi chtěla podělit o pár rád a mých zkušeností, jak si najít práci v Anglii. Jestliže tedy zvažujete odjet pracovně do Anglie, určitě se vám to bude hodit :)


Před odletem

V první řadě si vytvořte svůj životopis v angličtině, já si ho vytvořila tady: www.reed.co.uk


Čím dříve víte, kdy sem poletíte, tím lépe a pokud už víte kde budete bydlet, tak je to ještě lepší.

Pokud zde jedete na delší dobu a máte už i představu jakou práci chcete dělat a máte k tomu i vzdělání a praxi, vyhledejte si přímo firmy či podniky vašeho oboru a zašlete jim e-mail i s životopisem. Je velmi pravděpodobné, že nedostanete ani žádnou odpověď, proto se nestyďte a třeba za týden či za měsíc jim pošlete email znovu.

Pokud zde jedete jen na krátkou dobu jako já, budete se nejspíše ohlížet po práci v restauracích, barech, skladech nebo hotelech. V tomto případě je možná lepší hledat práci až na místě. Pokud však víte kde přesně budete bydlet, určitě zkuste napsat e-mail do restaurací a barů v okolí. Já jsem se dozvěděla, že opravdu poletím asi 10 dní před odletem a tak mi nezbývalo nic jiného, než tohle. Napsala jsem do asi 15 podniků. Sice mi odpověděli asi 3, ale právě v jednom z nich teď pracuji. 

Skvělé je se připojit do FB skupin např. Češi a slováci v Liverpoole a podobné, zaměřené na město/zemi, kam se chystáte. Nejen, že tam můžete najít nějaké nové přátelé, ale můžete se poptat na práci případně sehnat třeba bydlení.

Nezávisle na odletu si zkuste určitě něco hledat na internetu. Několik odkazů je TADY

Když už jste tady

První co by jste si měli zařídit je anglické číslo a hned potom se objednat na pohovor, aby vám udělili National Insurance Number. Pokud se vám nepodařilo sehnat práci, určitě se zaregistrujte do několika agentur, díky kterým můžete najít klidně práci jen na pár dní a za celkem slušné peníze.

Dále pak už můžete začít obcházet jednotlivé podniky a nechat jim tam svůj životopis. Většinou platí, že pokud se s vámi nedomluví na něčem hned a jen si vezmou životopis, pravděpodobně se už neozvou.


Moje rada zní, že zvláště v různých skladech a továrnách, je lepší chodit několikrát, nenechat se odmítnout napoprvé.


Pro ty co zde plánují být déle je nejlepší jít hledat práci na jobcentrum.


Velmi dobrá taktika je také odeslat životopis a následně do firmy i zavolat. To čemu u nás říkáme vtírání, je tady vítané.


Ve článcích jsem se nezabývala práci na farmě a jako au-pair, protože s tímto vůbec žádnou zkušenost nemám.

Podrobněji jsem jednotlivé typy prací, se kterými sem se blíže potkala popsala v tomto článku: Jak najit praci v Anglii/2 - rady a tipy

Vycházela jsem z vlastních zkušenosti, postřehů a z tohoto co jsem se dozvěděla od ostatních, proto mě omluvte, pokud informace nejsou přesné. O své zkušenosti se můžete podělit v komentářích s ostatními :)

Nedávno jsem nahrála podcat na téma hledání práce, kde je spoustu tipů na hledání práce kdekoliv:  9| Práce při studiu



You May Also Like

10 komentářů

  1. dííky, ukládám! :D příští rok mě to čeká
    a kde si nakonec našla a jak ti platí? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mam práci v restauraci a přes týden ve firmě co vyrábí sushi a tam mi platí minimálku,ale v restauraci více :)

      Vymazat
  2. Velice užitečné info, taky se mi bude hodit. Díky! x

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj takže jestli jsem tě správně pochopil, práci jsi si našla tak že si rozeslala své AJ životopisy? Tedy chození po firmách osobně asi nebude mít moc cenu.. chci se zeptat, myslíš že by si byla schopná sehnat tam někde kde si nějakou práci řekněme pro 2 další? Klidně bych ti zato i zaplatil peníze nejsou problém. Jo a nejde mi tě tu kontaktovat prosimtě můj mail:- ssxontour@seznam.cz :) děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,
      nene prave do firmy jit je lepsi nez jen rozesilat zivotopisy. A promin, ale praci nezajistuji, nejsem tam na takove pozici aby moje slovo melo nejakou vahu, navic ted tam ani neberou a ja jedu za par dni pryc :/, ale na fb na skupine davaji stale nejake nabidky na praci

      Vymazat
    2. Aha :( to je škoda. Mohla by si mi prosím aspoň nějak stručněji popsat jak si tuhle práci sehnala? Já mám v plánu někdy v lednu letět někam do Brightonu, sehnat si třeba na měsíc ubytování a během té doby chodit po skladech / fabrikách / restauracích apd s CV a ptat se na jakoukoliv práci.
      Myslím ale že ideální by asi bylo letět ve dvou nebo ve třech aby se to vůbec vyplatilo. Slyšel jsem totiž že 6,63 lb je min mzda tj cca 1000 liber měsíčně a ubytování kdybych si sehnal něco pro 2 - 3 lidi slušnějšího je tak 6 - 700 lb. + jídlo tak 200 lb.

      Vymazat
  4. Ano, souhlas, taky jsem v Londýně hledala práci podobným stylem, každý den jsem se vypravila do výru velkoměsta se štosem svých životopisů. Dost mi pomohli i na tom jejich pracáku, dostala jsem i nějakou nefinanční pomoc a zaplatili mi i kurzy AJ. A s tím vtíráním také souhlasím, tam, kde mě nakonec přijali jsem volala asi 3x ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jsem ráda že s článkem souhlasíš :) a to si tam byla ale déle, když si byla i na pracáku a chodila na ty kurzy ne? A kam tě nakonec vzali? :)

      Vymazat
    2. Jj zůstala jsem tam rok. Dělala jsem v http://www.premierinn.com/, celkem jsem se tam i pak vypracovala, že jsem dělala večer v restauraci a měla dobrý dýžka, ale nějak mě tam už štvalo počasí a stýskalo se mi, tak jsem to zabalila :-) Životní zkušenost ale dobrá ;-) S tím pracákem to bylo ale skvělý, asi jsem se tomu svýmu "poradci" líbila, tak mi z pracáku dával furt nějaký vouchery na oblečení, učebnice apod. a zaplatili i ty kurzy, je to asi i o štěstí na koho člověk narazí :-)

      Vymazat
    3. Tak to je super, zkušenost určitě dobrá a na tom pracáku ty kurzy proplácí no, i hodně toho hradí a tak, mají to tam super no, člověk pak ani nechce ten stát šidit, ale dělá všechno poctivěji :) kéž by taková situace byla i tady v čr

      Vymazat

Děkuji za komentář:)